Dział rozdział |
Wyszczególnienie |
Plan |
Wykonanie |
% |
010 01030 |
Rolnictwo i łowiectwo Izby rolnicze a) wydatki bieżące |
4.000 4.000 4.000 |
2.571 2.571 2.571 |
64,3 64,3 64,3 |
400 40002 |
Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę Dostarczanie wody a) wydatki majątkowe |
603.270 603.270 603.270 |
175.934 175.934 175.934 |
29,2 29,2 29,2 |
600 60014 60016 |
Transport i łączność Drogi publiczne powiatowe a) wydatki bieżące Drogi publiczne gminne a) wydatki bieżące b) wydatki majątkowe |
416.411 50.000 50.000 366.411 50.000 316.411 |
31.429 - - 31.429 31.298 131 |
7,5 - - 8,6 62,6 0,04 |
700 70005 |
Gospodarka mieszkaniowa Gospodarka gruntami i nieruchomościami a) wydatki bieżące b) wydatki majątkowe |
76.172 76.172 27.000 49,172 |
17.157 17.157 13.929 3.228 |
22,5 22,5 51,6 6,6 |
710 71004 71095 |
Działalność usługowa Plany zagospodarowania przestrzennego a) wydatki bieżące Pozostała działalność a) wydatki bieżące b) wydatki majątkowe |
113.000 102.000 102.000 11.000 1.000 10.000 |
31.843 31.784 31.784 59 59 - |
28,2 31,2 31,2 0,5 5,9 - |
750 75011 75022 75023 75047 75095 |
Administracja publiczna Urzędy wojewódzkie - wydatki bieżące w tym: wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń Rady gmin a) wydatki bieżące Urzędy gmin a) wydatki bieżące w tym: wynagrodzenia i pochodne od wyna- grodzeń b) wydatki majątkowe Pobór podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych a) wydatki bieżące w tym: wynagrodzenia i pochodne od wyna- grodzeń Pozostała działalność a) wydatki bieżące |
1.478.559 100.000 100.000 96.000 68.200 68.200 1.152.600 1.132.600 806.200 20.000 50.000 50.000 15.000 107.759 107.759 |
814.816 57.801 57.801 53.873 34.102 34.102 639.597 619.857 456.508 19.740 39.491 39.491 6.764 43.825 43.825 |
55,1 57,8 57,8 56,1 50,0 50,0 55,5 54,7 56,6 98,7 79,0 79,0 45,1 40,7 40,7 |
751 75101 75110 |
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa a) wydatki bieżące Referenda ogólnokrajowe i konstytucyjne a) wydatki bieżące |
26.458 1.476 1.476 24.982 24.982 |
25.363 1.476 1.476 23.887 23.887 |
95,9 100,0 100,0 95,6 95,6 |
754 75412 |
Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa Ochotnicze straże pożarne a) wydatki bieżące w tym: wynagrodzenia i pochodne od wyna- grodzeń b) wydatki majątkowe |
125.000 125.000 105.000 23.000 20.000 |
55.188 55.188 55.188 10.647 - |
44,2 44,2 52,6 46,3 - |
757 75702 |
Obsługa długu publicznego Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek a) wydatki bieżące |
10.000 10.000 10.000 |
1.497 1.497 1.497 |
15,0 15,0 15,0 |
758 75818 |
Różne rozliczenia Rezerwy ogólne a) wydatki bieżące |
8.197 8.197 8.197 |
- - - |
- - - |
801 80101 80104 80110 80113 80114 80146 80195 |
Oświata i wychowanie Szkoły podstawowe a) wydatki bieżące w tym: wynagrodzenia i pochodne od wyna- grodzeń b) wydatki majątkowe Przedszkola przy szkołach podstawowych a) wydatki bieżące w tym: wynagrodzenia i pochodne od wyna- grodzeń Gimnazja a) wydatki bieżące w tym: wynagrodzenia i pochodne od wyna- grodzeń b) wydatki majątkowe Dowożenie uczniów do szkół a) wydatki bieżące Zespoły ekonomiczno – administracyjne szkół a) wydatki bieżące w tym: wynagrodzenia i pochodne od wyna- grodzeń Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli a) wydatki bieżące Pozostała działalność a) wydatki bieżące |
5.836.532 3.239.482 3.139.482 2.569.860 100.000 181.548 181.548 147.722 2.113.228 1.433.228 1.238.220 680.000 70.000 70.000 167.814 167.814 140.144 30.857 30.857 33.603 33.603 |
2.710.695 1.639.418 1.639.418 1.294.945 - 85.551 85.551 73.183 824.471 757.472 615.629 66.999 43.038 43.038 86.193 86.193 71.861 13.329 13.329 18.695 18.695 |
46,4 50,6 52,2 50,4 - 47,1 47,1 49,5 39,0 52,8 49,7 9,8 61,5 61,5 51,4 51,4 51,3 43,2 43,2 55,6 55,6 |
851 85154 85156 |
Ochrona zdrowia Przeciwdziałanie alkoholizmowi a) wydatki bieżące w tym: dotacje Składki na ubezpieczenie zdrowotne oraz świadczenia dla osób nie objętych obowiązkiem ubezpieczenia zdrowotnego a) wydatki bieżące |
81.267 80.000 80.000 12.000 1.267 1.267 |
37.834 37.500 37.500 12.000 334 334 |
46,5 46,9 46,9 100,0 26,4 26,4 |
853 85313 85314 85315 85316 85319 85395 |
Opieka społeczna Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej a) wydatki bieżące Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenie społeczne a) wydatki bieżące Dodatki mieszkaniowe a) wydatki bieżące Zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze a) wydatki bieżące Ośrodki pomocy społecznej a) wydatki bieżące w tym wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń Pozostała działalność a) wydatki bieżące |
1.263.111 11.000 11.000 645.400 645.400 191.351 191.351 57.800 57.800 277.800 277.800 247.360 79.760 79.760 |
678.743 6.700 6.700 347.138 347.138 92.682 92.682 25.650 25.650 145.161 145.161 130,001 61.412 61.412 |
53,7 60,9 60,9 53,8 53,8 48,4 48,4 44,4 44,4 52,3 52,3 52,5 77,0 77,0 |
854 85401 85404 85495 |
Edukacyjna opieka wychowawcza Świetlice szkolne a) wydatki bieżące w tym wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń Przedszkola a) wydatki bieżące w tym wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń dotacje Pozostała działalność a) wydatki bieżące |
596.357 319.718 319.718 280.556 274.361 274.361 72.896 189.540 2.278 2.278 |
296.791 158.444 158.444 138.217 137.311 137.311 37.136 94.770 1.036 1.036 |
49,7 49,5 49,5 49,3 50,0 50,0 50,9 50,0 45,5 45,5 |
900 90001 90002 90003 90004 90015 90017 90095 |
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska Gospodarka ściekowa i ochrona wód a) wydatki majątkowe Gospodarka odpadami a) wydatki bieżące Oczyszczanie miast i wsi a) wydatki bieżące Utrzymanie zieleni w miastach i gminach a) wydatki bieżące Oświetlenie ulic, placów i dróg a) wydatki bieżące b) wydatki majątkowe Zakłady gospodarki komunalnej a) wydatki bieżące w tym dotacje b) wydatki majątkowe w tym dotacje Pozostała działalność a) wydatki bieżące |
1.846.251 1.043.401 1.043.401 3.600 3.600 120.000 120.000 40.000 40.000 336.500 322.000 14.500 299.800 79.800 79.800 220.000 220.000 2.950 2.950 |
621.636 272.028 272.028 3.600 3.600 90.512 90.512 17.129 17.129 193.819 193.819 - 41.604 41.604 41.604 - - 2.944 2.944 |
33,7 26,1 26,1 100,0 100,0 75,4 75,4 42,8 42,8 57,6 57,6 - 13,9 52,1 52,1 - - 100,0 100,0 |
921 92109 92116 |
Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby a) wydatki bieżące w tym dotacje Biblioteki a) wydatki bieżące w tym dotacje |
275.500 172.500 172.500 172.500 103.000 103.000 103.000 |
166.499 106.418 106.418 106.418 60.081 60.081 60.081 |
60,4 61,7 61,7 61,7 58,3 58,3 58,3 |
926 92604 92605 |
Kultura fizyczna i sport Instytucje kultury fizycznej a) wydatki bieżące w tym wynagrodzenia i pochodne wynagrodzeń Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu a) wydatki bieżące |
253.700 208.700 208.700 104.901 45.000 45.000 |
127.827 104.877 104.877 52.868 22.950 22.950 |
50,4 50,2 50,2 50,4 51,0 51,0 |
|
Ogółem wydatki: |
13.013.785 |
5.795.823 |
44,5 |
|
Z tego: - wydatki bieżące - wydatki majątkowe |
9.937.031 3.076.754 |
5.257.763 538.060 |
52,9 17,5 |
Plan przychodów i rozchodów za I półrocze 2003 zrealizowano następująco:
Lp. |
Wyszczególnienie |
Plan |
Wykonanie |
% |
1. |
Przychody z tytułu zaciągniętej pożyczki w WFOŚiGW Rzeszów |
396.000 |
250.000 |
63,1 |
2. |
Rozchody z tytułu spłat kredytów i pożyczek |
300.000 |
112.500 |
37,5 |
Dział 010
W I półroczu z działu 010 zrealizowano kwotę 2.571 zł, jest to 2% odpis od podatku rolnego przekazany na rzecz izby rolniczej.
Dział 400
W okresie sprawozdawczym zrealizowano rzeczowo zadania inwestycyjne „budowa sieci wodociągowej na osiedlu Górka w Rudniku nad Sanem”. Uregulowano fakturę częściową za wykonane prace. Pozostała należność dla wykonawcy zadania została zapłacona w miesiącu lipcu.
Zadanie to realizowane jest przy wsparciu finansowym ze środków unijnych „SAPARD”. Wnioski o uruchomienie płatności zostały złożone w oddziale Agencji w Rzeszowie.
Dział 600
Zaplanowany wydatek to pomoc finansowa dla Starostwa Powiatowego w Nisku w kwocie 50.000 zł na remont chodników przy drogach powiatowych w Rudniku nad Sanem. Realizacja rzeczowa tego zadania została rozpoczęta zgodnie z porozumieniem. Po wykonaniu robót środki będą przekazane do starostwa w II półroczu.
Zaplanowane w ramach remontów bieżących naprawy dróg gminnych materiałem kamiennym zostały wykonane i częściowo sfinansowane w I półroczu. Zaplanowane do wykonania zadanie inwestycyjne „budowa nawierzchni asfaltowej na ulicy Zagórna
w Kopkach” zostało wykonane rzeczowo. Realizacja finansowa nastąpiła w miesiącu lipcu 2003. Jest to inwestycja z udziałem środków „SAPARD”, które zgodnie z umową gmina otrzyma w II półroczu.
Dział 700
W I półroczu z działu tego wydatkowano kwotę 17.157 zł z czego 10.191 zł na opłaty za podziały, wyceny, projekty dotyczące gospodarki nieruchomościami gminy.
Kwotę 3.738 zł na opłaty z tytułu wieczystego użytkowania i wyłączenia terenów rolnych i leśnych, kwotę 3.228 zł zapłacono za grunt przejęty na rzecz gminy.
Realizacja pozostałych zadań tego działu nastąpi w II półroczu br.
Dział 710
Z zaplanowanej kwoty 102.000 zł wydatkowano 31.784 zł na zapłatę końcowego rachunku za opracowanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy. Zostały zlecone prace na kwotę 12.600 zł dotyczących opracowania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, które zostaną wykonane w II półroczu br.
Również w tym okresie zostanie zrealizowane zadanie inwestycyjne „budowa dzwonnicy na cmentarzu komunalnym”.
Dział 750
Wydatki działu 750 zrealizowano w 55,1% z wyjątkiem wydatków inwestycyjnych, które zostały wykonane w 98,7%, dotyczyły one zakupu komputerów dla potrzeb urzędu.
Wyższa realizacja wydatków rozdziału 75047 uzasadniona jest tym, że w I półroczu w związku z wysyłką decyzji podatkowych występują zwiększone płatności za wysyłkę korespondencji. W pozostałej działalności działu 750 ujęta jest wypłata prowizji za inkaso opłaty targowej. Większe wydatkowanie środków przypada na III i IV kwartał roku budżetowego.
Dział 751
Ujęte w tym dziale zadanie zlecone z zakresu administracji rządowej a dotyczące prowadzenia oraz aktualizacji stałego rejestru wyborców zostało zrealizowane w 100%, w związku z zakupem programu komputerowego niezbędnego do prowadzenia tych prac.
Wydatki na przeprowadzenie referendum ogólnokrajowego zostały wykonane w 95,6%.
Dział 754
Wydatki bieżące dotyczące utrzymania czterech jednostek OSP zostały zrealizowane zgodnie z planem. Wydatki majątkowe przeznaczone na zakup samochodu OSP Rudnik nad Sanem zostaną wykonane w II półroczu br..
Dział 757
W I półroczu br. Na zapłatę odsetek od pożyczki zaciągniętej w roku 2001 na wykonanie kanalizacji sanitarnej wydatkowano kwotę 1.497 zł. (rata za I kwartał).
Dział 758
Pozostała na II półrocze do rozdysponowania rezerwa ogólna na kwotę 8.197 zł na wydatki bieżące.
Dział 801
Realizacja wydatków bieżących działu oświata i wychowanie przebiega planowo i zrealizowana jest proporcjonalnie do upływu okresu sprawozdawczego.
Zaplanowany wydatek majątkowy w Publicznej Szkole Podstawowej w Kopkach zostanie zrealizowany w IV kwartale br..
Trwają prace inwestycyjne przy rozbudowie Publicznego Gimnazjum. W okresie sprawozdawczym wydatkowano na ten cel kwotę 66.999 zł. Dalsza realizacja finansowa tego zadania nastąpi w II półroczu br.
Dział 851
Na realizację zadań zawartych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych wydano w okresie I półrocza kwotę 37.500 zł z tego na:
- dotacja dla stowarzyszeń realizujących zgodnie z umową zadania własne gminy
w zakresie kultury i sportu przekazano kwotę 12.000 zł.
- Wypłata ryczałtów za udział w posiedzeniu komisji 3.253 zł.
- Zakup nagród na konkursy, zakup wyposażenia dla bibliotek 11.875 zł.
- Zakup usług sportowych, kulturalnych za kwotę 10.372 zł
Drugim zadaniem w tym dziale jest opłata składek na ubezpieczenia zdrowotne za uczniów, którzy nie są objęci tym ubezpieczeniem z innego tytułu. Jest to zadanie zlecone z zakresu administracji rządowej. Odprowadzone składki z tego tytułu wyniosły w I półroczu 334 zł.
Dział 853
Realizacja zadań budżetowych ujętych w planie tego działu przebiega planowo i zgodnie ze spływem środków z Urzędu Wojewódzkiego na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej.
Wyższe w stosunku do upływu okresu sprawozdawczego wykonanie wystąpiło w zadaniu:
Pozostała działalność – dożywianie dzieci w szkołach, jest to uzasadnione tym, że w okresie I półrocza finansowanie tego zadania odbywa się przez cały okres nauki tj do miesiąca VI, zaś w II półroczu tylko przez cztery miesiące
Niższe niż wynika z planu wykonanie wydatków na wypłatę dodatków mieszkaniowych, zasiłków rodzinnych wynika w znacznej mierze ze zmiany ustaw, które regulują wypłatę tych świadczeń (mniej korzystne dla świadczeniobiorców).
Dział 854
Wykonanie wydatków tego działu przebiega zgodnie z planem i nie budzi obaw.
Dział 900
Wykonanie wydatków na realizację poszczególnych zadań budżetowych działu 900 jest zróżnicowane
I tak: - wydatki majątkowe związane z budową kolejnego etapu kanalizacji miasta Rudnika nad Sanem zostały wykonane na kwotę 272.028 zł. Realizacja rzeczowa i finansowa tego zadania została zakończona w miesiącu lipcu 2003 roku. Jest to zadanie współfinansowane ze środków programu „SAPARD”. Wnioski o uruchomienie płatności zostały złożone zg. z umową w Agencji w Rzeszowie.
Kolejne zadania inwestycyjne działu 900 tj. dobudowa punktów świetlnych przy drogach powiatowych i krajowych zostanie wykonane w II półroczu br. Również w tym okresie zostanie przekazana dotacja na zakup inwestycyjny (samochód „śmieciarka”) dla ZGKiM w Rudniku nad Sanem.
Na oczyszczanie miast i wsi wydano w okresie I półrocza 75,4% środków z planu rocznego. Na zadaniu tym wystąpi w II półroczu brak środków co wiąże się z koniecznością dofinansowania tej działalności.
Dział 921
Wykonanie wydatków w dziale 921 wyższe w stosunku do okresu sprawozdawczego wynika z faktu przekazania większych kwot dotacji dla instytucji kultury, związane jest to z sezonowością imprez zaplanowanych na okres I półrocza br..
Dział 926
Stopień realizacji wydatków działu 926 jest prawidłowy i nie budzi zastrzeżeń.
Wydatki budżetowe w I półroczu 2003 roku realizowane były prawidłowo.
Na niższy stopień % wykonania niewątpliwy wpływ ma realizacja wydatków majątkowych.
Trzy główne zadania inwestycyjne realizowane z udziałem środków „SAPARD” zostały wykonane zgodnie z procedurą programu pomocowego.
Sfinansowanie ich nastąpiło w miesiącu lipcu br.
W celu skumulowania środków na w/w inwestycje wykonanie pozostałych wydatków majątkowych zostało przesunięte na okres II półrocza br.
Plan przychodów i rozchodów realizowany był prawidłowo i zgodnie z zawartymi z bankami umowami i tak:
W okresie sprawozdawczym została przekazana gminie I transza pożyczki na kanalizację z WFOŚiGW w Rzeszowie w kwocie 250.000 zł..
Po stronie rozchodów dokonano spłaty dwóch rat kredytu do Banku Spółdzielczego w Rudniku nad Sanem, oraz 1 raty pożyczki do WFOŚiGW w Rzeszowie.
Łączne spłaty kredytów i pożyczek wyniosły 112.500 zł.